utorak, 30. listopada 2012.

october: Svježi vrganji pečeni na krumpirima



Nedjeljno jutro, ja se budim u 8:00. Nakon jutarnje, hvala ti dragi Bože, kave uputila sam se na plac u nabavku!! Koji gušt je pičiti na biciklu kad je lagano prohladno, malo magla, žuto lišće, asfalt i nigdje nikoga. Mislila sam da ću doći kasno na plac ali bilo je ok jer još nije bila gužva.
Jutro savršeno a ja sam imala problem da li će mi netko na placu ukrasti bicikl. Zavezala sam ga onom običnom lajnom koja je za biciklokradice  mačji kašalj, tako da sam bila malo paranoična i nakon svake kumice vraćala se bacit oko da li je bic tamo!
 
Na plac sam išla po timijan a kupila i mentu i kadulju. Išla sam samo po svježe vrganje a kupila i buću i kestene jer imam još recepata za isprobati s istima pa si mislim da bi stvarno bilo šteta da se ne opskrbim sad kad sam već tu, ne?

Svježe vrganje je imao samo jedan tip na cijelom placu i tražio 100 kn za kg jer ih kao više nema!!! Pa mislim stvarno! Tip je i izgledao i ponašao se kao da prodaje, ne znam kakvu, drogu a ne vrganje! Ja nisam nikada kupovala svježe vrganje tako da mi je bilo super kad je došla jedna mlada domaćica za koju sam skužila da se kuži u tu delikatnu i nadasve skupu namirnicu. Odmah sam ju ispitala kako zna koji vrganji su dobri, a ona mi je objasnila da se moraju prerezati da bi se vidjelo da nisu crvljivi. I tako sam ja tog opakog i mračnog lika natjerala da mi prereže svaki vrganj. Nisu bili crvljivi a ja sam odlučila uzeti vrganje jer ne želim čekati slijedeću godinu dok ne isprobam barem jedan recept s istima.

Jedino što sam zaboravila na placu je to da sam došla sa bicom pa ni sama ne znam kako sam se dovela do doma sa svim stvarima i teglicama koje su klatarile oko volana.
Naravno da sam kupila puno više toga nego mi je uistinu trebalo ali to je zato kaj se ja u tim stvarima fakat ne znam obuzdat!

october: Svježi vrganji pečeni na krumpirima
1,5 kg svježih vrganja, pažljivo očišćenih
1,5 kh krumpira, oguljenih
3 žlice nasjeckanog svježeg lista peršina (ili natrganog bosiljka)
Sol i svježe mljeveni papar
8 češnja češnjaka, oguljenih i nasjeckanih
5 žlica maslinova ulja

Zagrijte pećnicu na 200 °C. Prerežite krumpire uzduž na kriške 5 mm. Stavite ih u posudu s vodom. Odsjecite kraj stabljike vrganja ali ostavite stabljiku i klobuk zajedno. Vrganje prerežite uzduž na kriške debljine kao i krumpir.

Osušite krumpire i stavite ih u veliku zdjelu. Začinite sa soli, paprom i češnjakom te pomiješajte (bacajte). Naslažite krumpire u posudu za pečenje dovoljno veliku tako da nemate više od dva ili tri reda. Vrganje posložite na vrh, posve pokrivajući krumpire te prekrijte sa peršinom. Polite maslinovim uljem po vrhu svega i dopustite da curi kroz vrganje i krumpire. Prekrijte folijom, čvrsto pritisnite rubove i pecite u zagrijanoj pećnici 45 min.


i na kraju..... 


2 komentara:

  1. Njamiiiii!
    A Dubice tko to sve pojede? I daj si stvarno uzmi neki dobar lokot, bas bi bila steta da ti ga ukradu. I evo sad kad pocnem radit, uzmem ti kosaricu za rodendan samo reci kakvu! Pusaaaaa

    OdgovoriIzbriši
  2. kosaricu ? (što večeg formata) pa njoj ni prikolica nije dovoljna kad krene na plac !

    OdgovoriIzbriši