subota, 20. listopada 2012.

Poširana jaja


Iz Jamievog Ministarstva prehrane poširana jaja za 2 osobe:

"Savršeno pripremljeno poširano jaje jedna je od najfantastičnijih stvari na cijelome svijetu! Može vam se činiti pomalo kompliciranim postići takvo savršenstvo, no potrudite li se nabaviti najsvježija moguća jaja, ne biste trebali imati problema. Je li jaje svježe možete provjeriti Tako da ga razbijete na tanjuriću. Ako žumanjak stoji uspravno, a bjelanjak nije vodenast, jaje je svježe kao rosa. 

Uzmite široku posudu za pirjanje i napunite je kipućom vodom. Stavite na srednje jak plamen da voda lagano vrije, dodajte malo soli. Jedno od 4 velika jaja iz prirodnog uzgoja prvo razbijte u šalicu, a onda ga jednim blagim ali tečnim pokretom nježno ulijte u vruću vodu. Ponovite s ostalim jajima. Primijetiti ćete kako se odmah počinju mijenjati pod utjecajem topline - ne brinite ako rubovi djeluju pomalo neuredno. Ovisno o posudi, za jako mekano kuhano poširano jaje trebate oko 2 min, a za srednje mekano i tvrdo kuhano do 4 min (ovisi o veličini jaja i o tome jeste li ih prije poširanja izvadili iz hladnjaka). Da biste provjerili jesu li gotova, jedno jaje rupičastom žlicom pažljivo izvadite iz vode i nježno ga pritisnite malom žlicom. Učini li vam se da je premekano (poslužite se instinktom), vratite ga u vodu i ostavite još minutu ili dvije da očvrsnu. Kada budu gotova, izvadite na papirnati ručnik da se osuše i poslužite na prepečencu premazanim maslacem, posuta solju i paprom."

Na spomen poširanih jaja, ja se sjetim Julie Roberts i Odbjegle nevjeste kako je redom isprobavala različito pripremljena jaja da bi saznala koja najviše voli. Richard Gere ju je isprovocirao jer s kojim god frajerom da hoda uvijek su joj najbolja jaja ona koja on najviše voli (tako tipično ženski:). Da li uopće zna koja su njena najdraža jaja? Da li je to kajgana, omlet, poširana, na oko, benedict, tvrdo kuhana i sl. Popizdila je i sjela za šank te išla redom isprobavati jaja da otkrije koja su joj najdraža. Ne sjećam se na kraju koja su joj najdraža ali se sjetim razmišljati što ustvari ja volim tako da sam se popravila zbog poširanih jaja!



Radila sam jaja po receptu i moram reći da su mi prefina!


4 komentara:

  1. a koliko si ti kuhala jaja ? i kakva jaja ti najviše voliš ?

    OdgovoriIzbriši
  2. Bok Martine!
    Dakle ovako, jedno jaje sam kuhala 3min i dobila meko kuhano dok sam drugo jaje kuhala 4,5min i dobila srednje meko kuhano jaje.
    Ja još uvijek nisam sjela za šank i počela isprobavati jaja tako da ti još ne mogu odgovoriti na drugo pitanje.
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  3. S obzirom da doma nemaš sank malo mi je to sumnjivo !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa da ti nisi upetljao svoje prstiće, imala bih šank ;):*

      Izbriši