četvrtak, 18. listopada 2012.

october: Njoki sa kestenima i kobasicom

Ja sam ipak možda malo lagala kada sam rekla da kuham po receptu!!! 
Vozim se ja prije dva dana u tramvaju i čitam prvi recept octobera koji sam odlučila isprobati. Uslikala sam ga mobom i putem do posla proučavam da znam kaj sve trebam nabaviti. Sve mi je ok ali začinjena talijanska kobasica? Pa kako da ja znam koju kobasicu kupiti? Ako fulam u odabiru kobasice mogu zeznuti cijeli umak....Maldon sol? Pa ja koristim Jadransku! A o organskim jajima da ni ne pričamo.....

Ipak ja odlučim napraviti kompromis i poslije posla otići u Garden u djelomičnu nabavku. Putem do Britanca zamolim prijatelja da mi googla kakva je to talijanska kobasica te završim kod Fiolića. Uljudna i nadasve oduševljena mesarka što imam volju za kuhanjem, sluša me kako prevodim recept s engleskog i čitam joj kaj se radi s tom kobasom da nađemo zamjenu. I nađe ona meni debrecinku!! :) Imam kobasicu. Frend javlja da je talijanska kobasica svinjska, svježa kobasica sa komoračem i anisom! Savršeno, moja je debrecinka od koje je mirisalo pola tramvaja na putu do doma. Nisam imala baš gdje stati u tramvaju da nema puno ljudi oko mene da ne osjete kobaju....uglavnom, da, malo sam dinstala po kobasici ali kaj sad? Jako sam se veselila da idem doma kuhati!


Njihov recept sa mojom interpretacijom za 6 osoba:

500 g skuhanih i oguljenih kestena
80 g maslaca
6 oguljenih debrecinki
2 crvena luka oguljena i nasjeckana
2 češnja češnjaka oguljena i nasjeckana
3 suha crvena čilija, natrgana (puno je, dugi puta stavljam 1 kom!!)
150 ml crvenog vina
1x400 g pelata
svježe naribani muškatni oraščić
sol i svježe mljeveni crni papar
2 žlice nasjeckane svježe kadulje

Za posluživanje
Listovi kadulje 
100 g svježe naribanog Parmezana
3 žlice domaćeg maslinovog ulja



Otopite maslac na srednjoj vatri u tavi sa debelim dnom i pržite kobasicu miješajući i razbijajući ju nad srednjom vatrom dok sokovi ne ispare i meso ne počne tamniti.  
Dodajte luk, češnjak, čili i nasjeckanu kadulju. Pustite da se lagano kuha 30 min dok luk ne omekša. Ulijte vino i pojačajte vatru dok vino ne ispari. Kada vino ispari dodajte pelate sa polovicom njihovog soka i kuhane kestene. Promiješajte i lagano kuhajte 30 minuta. Na kraju začinite sa soli, paprom i muškatnim oraščićem. 

Za posluživanje listove kadulje popržite na maslinovom ulju dok ne budu hrskavi. Skuhajte njoke. Poslužite sa umakom i parmezanom a na vrh stavite listove kadulje.


Njoki od krumpira
1kg krumpira
sol i svježe mljeveni crni papar
2 velika žumanjka
150 g brasna 
100 g semolina od pšenice


Stavite kuhati krumpire sa korom u veliku količinu proključale slane vode. Krumpire osušite i ogulite dok su još vrući. Za dobre njoke krumpiri moraju biti dosta suhi.

Krumpir protisnite kroz gnječilicu, zdrobite ili naribajte krumpire u neku posudu. Dok su krumpiri još vrući, u sredinu stavite žumanjke, brašno, semolina i sol, presavijte te brzo umiješajte da dobijete tijesto.

Podijelite tijesto na četiri dijela. Na čistoj podlozi izvaljajte tijesto u dugačke trakice malo deblje od debljine kažiprsta. Režite ih na debljinu cca 2 cm. Svaki mali komadić zarolajte preko stražnje strane vilice da napravite udubljenja koja će pokupiti malo umaka.

Stavite ih kuhati na jaku vatru u slanu kipuću vodu (ne sve odjednom nego u serijama) sve dok ne isplivaju na površinu. Izvadite ih žlicom sa rupama.



Ovako je izgledala moja pregača nakon pravljenja domaćih njoki koje nisu bile identičnog izgleda i koje nisu imale pruge od vilice po sebi ali su ih zato svi pohvalili. Bile su fine! Klopica je bila fina, možda je malo izgledom bacala na grah sa kobasicom ali to su bili kesteni koji su se super uklopili sa umakom i debrecinkom! Prije jela pogledala sam u svoj tanjur i sliku tanjura u knjizi radi usporedbe, kad ono, kod njih se nigdje ne vidi kobasica!? I onda sam skužila da sam krivo prevela recept i da jasno piše da se kobasa miješa i razbija :) Ok, za drugi put!




1 komentar:

  1. Ovaj recept bih sigurno probala, njoki i kobasica su odlična kombinacija. njoki recept

    OdgovoriIzbriši