četvrtak, 23. svibnja 2013.

Blini



Jako mi je velika želja posjetiti Rusiju, a nekako najviše želim vidjeti St Petersburg i Moskvu. Zato su se i našli na mojoj "bucket list-i" (za one koji nisu gledali film, to je popis stvari koje želiš napraviti za života), ali još čekaju da se uklope u financijsku listu. Za sada me sa St. Petersburgom veže mali planer koji sam dobila od prijateljice Silve koja je posjetila Hermitage http://hr.wikipedia.org/wiki/Ermita%C5%BE, a za Moskvu fotografija moje mame koja se u ranoj trudnoći sa mnom i u društvu prijateljica fotografirala po Crvenom trgu. Ali kakve veze ima Rusija i ovaj post? Blini! Blini su male ruske palačinkice koje oni poslužuju s kavijarom i šampanjcem. Ja sam na bline naletjela u jednom divnom časopisu "Mrvica" http://www.mrvica.hr/.

Kada sam krenula u potragu za receptima, naravno da uz svaki od njih stoji priča o Rusiji. Zato sam ih htjela što prije isprobati. Karakteristika im je da se rade sa heljdinim brašnom i da se za podizanje smjese koriste i suhi kvasac i prašak za pecivo. Na kraju sam se odlučila za recept iz „Dobre hrane“: http://dobrahrana.jutarnji.hr/recepti/blini/

Sastojci:

70 g heljdinog brašna
70 g pšeničnog brašna
1/3 žličice praška za pecivo
180 ml toplog mlijeka
1 jaje (odvojen bjelanjak i žumanjak)
125 g maslaca
1/3 žličice suhog kvasca
kiselo vrhnje i dimljena riba po izboru

Priprema:

Pomiješajte brašna, dodajte kvasac i prašak za pecivo, malo soli i maslac narezan na kockice. Prelijte toplim mlijekom, dodajte žumanjak pa miješajte pjenjačom dok se maslac ne rastopi, a smjesa sjedini.

Na kraju dodajte i bjelanjak koji ste s prstohvatom šećera istukli u mekan snijeg. Umiješajte ga pažljivo, bez puno miksanja da smjesa ostane pjenasta.

Ostavite da odstoji na sobnoj temperaturi oko sat vremena. Na vreloj tavi samo ovlaš namazanoj uljem pecite po žlicu smjese. U tavi ne smije biti gužva jer će se blini slijepiti. Pecite samo dok ne porumene s obje strane.

Servirajte s kiselim vrhnjem i dimljenom ribom, ali blini su neodoljivi i sami. Odlično će im pristajati i svježi sir, skuta s mladim lukom ili vlascem.

Ja sam bline isprobala sa kiselim vrhnjem, dimljenom tunom, dimljenim lososom, skutom a kao slatku verziju isprobala sam ih s malo čvrstog jogurta i medom.






Nema komentara:

Objavi komentar