subota, 22. prosinca 2012.

october: Juha od kestena i celera




Za 6 osoba
500 g skuhanog i oguljenog kestena (u kipuću vodu staviti zarezane kestene i kuhati ih 15 min a oguliti ih treba dok su još topli jer se kasnije teže gule)
4 mala celera (korijena), oguljena i nasjeckana na kocke
60 g neslanog maslaca
150 g pancete, tanko narezane na kriške pa nasjeckane na komadiće od 5 mm
Stabljike sa 2 celera (ono što raste na korijenu), unutarnji bijeli dio, izrezan i grubo nasjeckan
3 češnja češnjaka, oguljeni i sitno nasjeckani
Pileći temeljac, barem 1. litra
5 plodova, bobica, smreke, zgnječeni
4 svježa lovorova lista, odstranjene peteljke iz sredine a list sitno nasjeckan
Sol i svježe mljeveni crni papar
150 ml vrhnja visokog udjela masnoće
100 g svježe naribanog Parmezana
Ekstra djevičansko maslinovo ulje



U velikoj tavi s debelim dnom otopite maslac, dodajte pancetu i lagano ju kuhajte dok ne postane transparentna. Dodajte celerov korijen i celer stabljike te promiješajte par minuta da se pomiješaju svi sokovi. 


U drugoj tavi ugrijte temeljac. Celeru dodajte cijele oguljene kestene i nasjeckani češnjak. Kuhajte na laganoj vatri, promiješajte te dodajte bobice smreke i lovorov list. Isprobajte temeljac da li ga treba začiniti te ga ulijte samo onoliko koliko je potrebno da prekrije sve povrće. Neka zavri pa pustite da se krčka 15-20 minuta ili dok celer ne postane mekan.

Sa gnječilicom za krumpir ili žičanom mutilicom razbijte povrće u posudi da postignete grubu gustu juhu. Umjesto toga možete izvaditi pola juhe, izmiksati u multipraktiku ili mikserom da bude glađa pa ponovo vratiti natrag u preostalu juhu i promiješati.

Na kraju umiješajte vrhnje. Poslužite toplo s nagratanim parmezanom i pokapajte sa par kapi ekstra djevičanskog maslinovog ulja.


Juhica ne izgleda baš privlačno ali moram priznati da je jako ukusna. Nikada nisam niti radila niti jela varivo od celera tako da mi je ovo jedno novo iskustvo. Sviđa mi se kombinacija okusa, spoj kuhanog kestena i celera sa lovorovim listom.
Bobice smreke nisam našla pa sam imala juhu bez njih. Našla sam ih nakon tjedan dana u Mercatoru tako da znam za drugi put. 

Nikada, baš nikada ne jedem vrhnje sa juhama. Ako radim gustu juhu onda uvijek pola juhe izmiksam pa imam gustu juhu te ne koristim niti vrhnje za kuhanje niti kiselo vrhnje za posluživanje. Tako sam mislila i ovoga puta ali me u tome spriječila moja kumica trudnica koja mi je rekla da ona baš nikada u životu ne jede juhu bez vrhnja!?! Ajde dobro, nagovorila me i prije nego li sam stavila žlicu u usta, dignem se od stola i odem u dućan po vrhnje! Napravila sam to jer kada ću probati vrhnje sa juhom ako ne sada? Hvala kumica, nije loše...

Nema komentara:

Objavi komentar